lørdag, september 25, 2010

snart klar for sitt oppdrag

Det er godt å se at brudepikekjolene ikke lenger er bare stoff eller puslespillbrikker . Første kjole er så og si ferdig. Det eneste som mangler er å legge den opp og sy fint sløyfebånd til å ha rundt magen. (her har jeg bare brettet silkestoffet og knyttet rundt. De to andre kjolene mangler underskjørt, men selve kjolene er ferdig.  

 ...hvite sko er ikke lett å få fatt i nå på høsten, så vi har kjøpt ballettsko. Jeg har kjøpt fine strømpebukser også, men de tar vi ikke på før selve dagen. 
Amalie har sittet med hårruller i håret i dag for å teste om det ble fine krøller. Jentene skal sette opp håret med juksediamanter. Tror det blir bra :o)
Nå setter jeg bort symaskinen for helgen og tar helg.
God lørdagskveld og god helg :o) 

16 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Ååå så flink du er, den blei nydelig!! Frisyren ser perfekt ut, ha ein god kveld:))

Anonym sa...

Fantastisk! Og for en drøm for småjentene å få være prinsesser for en dag!!
Marianne Aurdal

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Helt nydelig Marie, du er utrolig flink :D
Du virkelig rocker på symaskinen og kreativiteten :D Jeg er kjempe imponert :D

Og frisyren var bare helt herlig, de kommer til å bli noen flotte prinsesser :D
Håper vi får se mer bilder av de :D

God helg.

Birkus sa...

Oj så flott hun er. Både kjole, sko og hår ser perfekt ut. Ikke farlig når man har en mamma som er så flink å sy.

Synnøve sa...

Sukk! Virkelig herlig! Min favoritt her er sveisen, selv om alt var nydelig! Hårsveisen var skikkelig nydelig :)

Åse Marit sa...

Helledussen så skjønn! Fantastisk nydelig, dette blir bra Marie!

Jennys fire vegger sa...

Helt nyyyydelig, jeg er imponert til tusen! :o)

Ha en fin lørdag videre!
Klem Jenny

Anne-Britt sa...

Åh, de kommer til å bli så nydelige. Og så flotte på håret. Gleder meg til se bilder.

Du er helt rå på symaskinen. Digger kjolene :)

Elisabeth Helland sa...

åh du søte makrell så nydelige de vil bli......er..... :o)

Siv Anne sa...

Bare nydelig kjole du har sydd
:) Flink du er

tante fiolett sa...

Nyyydelig:)

God søndag, klem Jeanette:)

Aquarell sa...

Så fantastisk flotte de kjolene blir!
Du tar vel ikke mot bestilling på kjoler til jenter, vel? ;)

Ania sa...

Nydelig hårbilde, og superfin, ekte prinsessekjole etter det jeg kan se! :)

Ann Hedvig sa...

Nyyydelig Marie!!!

Både kjole og hår :o)

Pauline sa...

Du er kjempeflink!!
Kjolen er nydelig!

Tuusen takk for koselig pakke som kom i posten idag, gleder meg til å ta tingene i bruk!
Ha en riktig fin uke, klem! :-)

Anita sa...

Nydelig kjole!! Og flott frisyre. Du er jammen meg dyktig! :)