fredag, september 03, 2010

bølgeteppe

Nå er bølgeteppet jeg begynte på 1 august helt ferdig. Alle tråder er festet og jeg har sydd på merkelapp, nå gjenstår bare å få det dit det skal bo, nemlig i campingvognen :) Det ble 120x 181 cm. Stort og deilig!

teppet med varme glade retro farger :)
Oppskriften til bølgepleddet fant jeg hos Attic24. Hun har forklart grundig hvordan teppet hekles, så det var enkelt å få til. Nå skal jeg hive meg over heklenål og garn og hekle et bølgeteppe til Okhaldunga sykehus og et hexagonteppe til meg selv.
Ønsker dere alle en super helg :)
Edit:
Kathrine: linken ligger i teksten. Trykk på Attic24 og du vil komme rett til oppskriften på hennes blogg. Oppskriften heter "Neat Ripple Pattern".

15 kommentarer:

Ellen* sa...

Alldeles nydelig! Og det ser superdeilig ut - får lyst å bare pakke meg inn!:o) Og så får jeg lyst å gå hjem og hekle!;o)

Beate sa...

Kjempeflott teppe!!!

Kathrine sa...

Utrolig fint!!
Jeg fant ikke oppskriften jeg, er det jeg som er dårlig å lete?

Anonym sa...

Ah, dette var nydelig :) Liker virkelig fargene du har valgt!

Ingunn sa...

Så deilig teppe!
Flotte farger du har valgt.

Anne-Britt sa...

Dette teppet er så flott og nydelig. Du har vært så kjapp med å hekle. Er helt imponert. Det blir nok godt og varmt i vogna. Ha en super helg.

Annette Thygesen sa...

Andre hadde pustet lettet ut over å være ferdig med teppet, men du hiver deg bare over neste prosjekt. Barna på Okhaldunga sykehus er heldige som har deg og heklenåla i sving. Teppet er flott, men arbeidslysten er enda mer imponerende.

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Nydelige og herlige glade farger :D
Ser rett og slett deilig ut

Unknown sa...

Åhh, så utrolig flott... :O)
Varme og flotte farger sammen. jammen har det gått fort unna også... :O)

Ønsker deg en heklende flott helg... :O)

klem

Anita sa...

For et flott teppe med herlige friske farger. Kommer nok til å varme godt i campingvogna di:-)

Tove sin strikkeside sa...

nyyyyyyydelig teppe i flotte farger

Jennys fire vegger sa...

Fantastisk flott! :-D Jeg hadde jo brukt en EVIGHET på det der... Helt nydelig altså... *applaus* :-D

God helg til deg og dine.
Klem Jenny

Synnøve sa...

Ny de lig! Jeg lar meg stadig imponere over mengdene til dere hobbydamer/frøkner altså - her går det i sneglefart!

Aquarell sa...

Nydelig teppe, i herlige farger! :D

duBedåre sa...

Herlig teppe! Så deilig å ha et så stort teppe å tulle seg inn i nå som høsten kommer snikende. Og så flotte farger! Dette må man bli glad av! (o: