onsdag, september 08, 2010

hexagonteppe

Jeg har regnet ut at jeg trenger 240 hexagonruter for å få et pledd på 120x180 cm. Hvis jeg er helt på bærtur så blir det vel et babypledd av restene... *fnis* men jeg fant ut at jeg skulle begynne med alle rutene samtidig for å fordele de restene jeg har lite av best mulig. Midtrundingene går fort å hekle. Jeg har noen få igjen før jeg kan begynne på neste runde på rundingene. Jeg har et dørslag ved siden av sofaen til de ferdige rundingene. Synes det ble en dekorativ pynt på benken mens jeg holder på. Etterhvert blir nok lappene for store for å kunne ligge slik, men enn så lenge så pynter de opp som en fargeklatt på benken. I dag står brudepikekjoler på programmet, så nå skal jeg vaske gulvet så jeg kan legge den hvite silken utover. Grugleder meg.

Ønsker dere alle en fin lillelørdag :o)

14 kommentarer:

Pauline sa...

Herlig fargesamling, lykke til videre, og ha en finfin dag!
Septemberklem fra Inger P. :-)

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Utrolig herlig fargesamling, kjekt med farger som pynter opp :D
Gleder meg til å se fortsettelsen, lykke til med prosjektet.
Og ikke minst med brudepikekjolene :D
Klem

Jennys fire vegger sa...

Det ble dekorativ pynt ja. Imponert over hvor driftig du er altså. =)

Klem Jenny

Pernilla sa...

Du har mye på gang. Det blir spennendes og følge med på kjolene du skal sy nå.
Ha en riktig fin dag!

Pernilla

Moan sa...

Et flott og kreativt innspill til de aom syntes håndarbeid "ligger og slenger".
Deilige farger :-)

AlottesVerden sa...

herlige farger:)...blir nok flott når det blir ferdig:)

Ania sa...

Deilig inspirerende samling som samtidig også pynter opp :) Kos deg med brudepikekjolene :)

Annette Thygesen sa...

Ser ut som en godisbolle! Tror ikke jeg ville regnet ut hvor mange tråder du skal feste på dette teppet... Gleder meg til å se teppet ferdig.

Fru Helianthus annuus sa...

Litt av et prosjekt du har satt i gang, er imponert over produksjonsevnen din. Og brudepikekjoleidéen din er jo bare herlig!

Anne-Britt sa...

Gleder meg til ferdig resultat på brudepikekjolene og håper du finner sko også :) Herlig fargeklatt som pynter opp. Litt av et prosjekt. Kos deg med prosjektene dine og ha en fin kveld.

Anita Tørmoen sa...

Flotte farger. Jeg synes også det er fint å la de ligge fremme slik og være en fryd for øyet underveis i prosessen:)

Åse Marit sa...

Skal sei det er litt av eit prosjekt du er i gang med! Kjempefine fargar ilag og lurt å la dei ligge framme og berre vere fine medan dei venter på å bli større:) Spennede med brudepikekjolar underveis..Du er flink!

Ingunn sa...

Så varme og flotte farger du hekler i!
Jeg hekler også hexagonteppe innimellom strikkingen, men det er et langtidsprosjekt...

Grylla sa...

Jeg har også kommet til at jeg trenger litt over 200 heksagoner så hvis du er på bærtur så har du godt selskap.