søndag, januar 17, 2010

litt bruk av scrappeting uten å scrappe :)

I går var vi i bursdag til en av mannens kollegaer og hva gir man vel til en som har alt. Jo man gir et gavekort/penger. Kollegaene snakket litt sammen og de fant ut at de skulle gi en slik pengeveske med penger i. Bakgrunnen for valg av pengeveske er intern og har sin grunn ;) En kollega skaffet vesken, min manns jobb var å finne veksel og da jeg så vesken kom jeg på at jeg hadde sett en måte å lage billetter på hos scrappiz. En svensk blogger med mye moro. På hennes blogg ligger en wordfil man kan laste for å lage billettene. Vi lastet ned wordfilen og endret teksten så den passet til vårt formål og printet billettene ut på bazzill-kartong.For å få rivekanter sydde jeg med symaskin uten tråd. Hullene ble laget med største hulleren til min Silent Setter. deretter skar jeg billettene til remser med papirkutteren.så da kunne jubilanten selge både det ene og det andre ;)Jeg tror jubilanten likte "gavekortet" sitt :) Det var moro å leke litt med scrappesakene etter gammalt selv om det ikke ble et typisk scrapperesultat. Jeg ønsker dere alle en trivelig søndagskveld :)

7 kommentarer:

Ann Hedvig sa...

Stilig Marie, tipper det ble satt pris på ja :o)

Sonja sa...

Kjempekule biletter!

Maren sa...

Haha, for en strålende ide!

hanne sa...

Herlige billetter, Marie! Artig gave til en som har alt! :)

Heidi sa...

Det var da en utrolig gjennomført og fin gave. Skulle gjerne vært mottatkeren!

Anne-Britt sa...

Utrolig god idé ja. Tenker mottager ble godt fornøyd :) Stilig med billettene :)

Gladie sa...

Så utrolig kult med de billettene- og med vesken og navnet ser jeg for meg han på ferjo - men uansett super tøft med den veska ;)