onsdag, september 01, 2010

Pasjonsfrukt

Å plante frø og se hva som kommer opp er spennende. Vår og sommer er mye utetid og en dag jeg lagde til grillmat før sommeren hadde jeg mye frø/steiner i matavfallet og jeg fikk lyst til å plante litt ymse og se hva som kom opp. På bildet ser dere plantene som kom opp fra pasjonsfruktsteinene. Jeg må få dem i en større potte og tynne dem.
Avocadoplanten har blitt høy i løpet av sommeren,
og ingefæren måtte klippes fordi den holdt på å vokse seg vill i høyden.
Dadlene døde i sommer, men vi skal prøve oss på neste gang vi har ferske dadler på menyen.
Moro å se hva som skjer med frøene vi ellers kaster i søppelet :)
...og hvis dere lager sjokoladetrøfler med pasjonsfrukt som i forje innlegg så plant gjerne frøene, de blir til fine planter :)
Jeg ønsker dere alle en gode dager :)

3 kommentarer:

Jennys fire vegger sa...

Hei, hei! Så enkelt og smart da, og små gleder for barna. At ikke flere gjør dette (eller er det bare meg som ikke gjør det???). Morsomt! Må prøves dette og. =) Trøfler og frø.

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Moan sa...

Barna bare elsker å plante disse frøene som man finner!
Gøy å følge med på og se hvordan ting vokser fram.

Ha en flott uke!

Ania sa...

Så gøy! :D
Og minner meg på at jeg må kaste de døde plantene mine før lørdag *hosthark*