torsdag, desember 02, 2010

Garden of Eden

Jeg føler meg mange ganger så takknemlig fordi jeg kjenner så mange gode mennesker. Hverdagsengler!! I går traff jeg en slik god venn og hverdagsengel som det alltid er godt å treffe; Anne.
  Anne Knutsen har for tiden utstilling på Galleri Format i Bergen. Jeg vil dele hennes prosjekt med dere. 
 Det er godt å komme inn i hagen til Anne på Galleri Format hvor hun sitter og syr engler til inntekt for "Garden of Eden"-prosjektet. Anne er en som bryr seg. Et medmenneske som gir av sin tid for andre. "Garden of Eden" er en barnelandsby i Kiberalslummen i Nairobi. Det norske ekteparet Elin og Harald Ramm Salbu arbeider med å bygge barnelandsly. Anne syr en engel til hvert av barna som flytter inn i barnelandsbyen i tillegg til at hun syr engler til salg.
 Hver engel Anne syr og selger koster 200kr. Det gir 40 murstein til den nye barnelandsbyen. Kjøper du en engel er du med på å bidra til at flere barn får tak over hodet og hjelp til å leve. Meld deg gjerne inn i gruppen "Garden of Eden" på facebook så du kan lese mer og få oppdateringer.
 På juleutstillingen på Galleri Format kan du se en oversikt over hvor mange engler som er solgt og hvor de kommer fra. Anne er en dyktig kunstner og det er spennende å se hennes arbeider og tankene bak. Her kan du lese om utstillingen.  
Amalie sin engel er også skrevet opp :o)
Jeg anbefaler alle som har mulighet til å besøke Anne Knutsens juleutstilling på Galleri Format!! 

2 kommentarer:

Annette Thygesen sa...

Ikke bare gjør hun en god jobb, men hun er også et godt eksempel å følge.

Jennys fire vegger sa...

Et spennende prosjekt! :o) Hva skulle verden gjort uten slike fantastiske ildsjeler...?

Ønsker deg en god helg!
Klem Jenny