torsdag, mai 27, 2010

morgentusling i skostredet :)

Anne-Britt skulle en tur til byen og vi avtalte en date i skostredet før jeg skulle på jobb. Anne-Britt hentet meg og vi hadde en riktig så fin tur i den spennende gaten. Her er noen bilder fra dagen :) I butikken "Robot" :)
Gatekunstneren C215 har mange kunstverk i denne gaten. Du kan lese mer om ham på "Mot veggen". En inspirerende blogg som har fått meg til å kikke litt ekstra rundt når jeg vimser til og fra jobb i byen.
Anne-Britt ved et av kunstverkene til C215
På cafe "Muffin & hekkel".
*mmmmmmm*
deilig kakao!!
På cafeen hadde de stensilkunst hengene til salgs.
Kunstneren kaller seg "Blomst"
den samme kunstneren har prydet en veggstubb i gaten utenfor;
I skostredet er det mange herlige butikker ♥
♥ herlige mugger ♥
...måtte ha en...
tji hi
På hjørnet ved en av mine favorittbutikker sitter det en liten kattepus av gatekunstneren C215 ♥
...og butikken måtte selvsakt besøkes ;)
På vågsallmenningen står en vakker krukke laget av kunstner Magne Furuholmen. Skostredet er gaten som går innover i bildet bak krukken.
mye flott kunst å se overalt :)
...siden vi var like ved måtte vi ha med oss en muffin fra http://www.eatmymuffin.no/ på xhibition kjøpesenter *nam*
-og der traff vi på kjente! Koselig å treffe deg Ellen :) og koselig å hilse på Guro :)
Etter en tur på verftet på jobb, og en liten visitt innom AnneK satte jeg kursen hjemover
-og da jeg kom hjem så jeg det var kommet pakke i posten. Jeg og Yngve skal til Berlin i sommer og i den anledning har jeg snopt meg to bøker om street art fra Berlin :) Og mens jeg kikket i bøkene utenfor "post i butikken" traff jeg på Vibeche :) Koselig :)
En veldig koselig dag fra ende til annen :)

6 kommentarer:

Hege sa...

Åh - for noen herlige bilder. Nå gleder jeg meg enda mere til Bergensturen i sommer!!

Ellen* sa...

Næmmen, som du koser deg da!;o) Høres ut som en perfekt dag! Kjempekoselig å treffe på dere:o)

Ann Hedvig sa...

Ser ut som om dere har hatt en herlig bytur :o)

Skal se etter gatekunst neste gang jeg er i by'n, har ikke sett disse før.

Anne-Britt sa...

Har storkost meg i byen sammen med deg. Har heller ikke sett noe særlig etter art street før jeg var med deg :) Så mye stilig og flott. Og så mange flotte bilder du har tatt. Vi er jammen fotogene ;)

Monica sa...

For en utrolig herlig da! Så mye koselig på en gang ♥

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Ser ut som dere har hatt en kjempe koselig bytur.
Og herlige bilder av gatekust, mye flott å se hvis en ser seg litt rundt.