tirsdag, mai 18, 2010

grønne fingre og kjøkkenkluter

Jeg kan ikke skryte på meg grønne fingre. Det som blomstrer er stort sett mammas fortjeneste (vi bor i generasjonsbolig med mine foreldre). Men i år har jeg fått noe til å spire. Jeg glemte å legge ingefæren i kjøleskapet og fant den i grønnsakskurven nå. Jeg har aldri sett ingefær spire så jeg må si jeg er fascinert! Skal plante den og se om det blir no utav spirene :) i mangel på grønne fingre prøver jeg å gjøre det koselig på andre måter :) Jeg fant noen kule "navneskilt" på www.etsy.com som jeg pynter opp med. Jeg kjøpte litt forskjellige men her er den som står i lavendelkrukken.
I mamma sin krukke har jeg plantet dette navneskiltet.
Jeg liker sånne små koselige detaljer blandt blomstene i hagen :)
Jeg har strikket to kjøkkenkluter. Den orange er til farmor. Hun har valgt farge. Den brune får ligge i gaveskapet til en passende anledning :)

Ønsker dere alle en superduper maiuke :)

2 kommentarer:

Anne-Britt sa...

Så stilig med spirer på ingefæren da. Spennende om det blir noe av den. Og de skiltene er bare så kul. Den oransje var lekker :) Ha en fin kveld. Eller natt for deg kanskje ;)

maska sa...

Så spennende det blir med ingefæren.Har ikke sett det før.
Flott navnskilt i lavendel krukken.