søndag, desember 10, 2006

God advent


Nå er det advent og snart jul, og jeg gleder meg til å ta frem julepynten. Dette bildet malte jeg i 1997. Jeg så et bilde i et julehefte jeg likte godt og måtte bare kopiere det. Det har lenge ligget sammen med mine akvarellkladder i mange år, så i år tror jeg at det skal få komme på veggen. Jeg får finne en passende ramme til det.

Synes det er koselig når pynten har historie. Jeg er så heldig å ha mange tanter som er flinke i håndarbeid. Jeg har fått juleløpere, heklebrikker og annen julepynt i presanger oppigjenom oppveksten. Nå når jeg skal pynte i mitt eget hjem er det dyrebare skatter!

God advent

5 kommentarer:

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Dette bildet er så nydelig, klarer nesten ikke å se meg mett på det :)
Helt fantastisk Marie, jeg har alltid ønsket å male og tegne, men som Annette sier: kan ikke engang skrive pent :(
Du får vise frem de andre bildene du har også malt, for de er flotte også, snakk om multi-talent :)
Klem

Ania sa...

Utrolig vakkert maleri!! Helt nydelig - du har virkelig anlegg for det ene og det andre! :) :) Kos deg skikkelig nå med minnene du tar frem! :)

olav sa...

Hallais!!

Bildet er fint, derom er det ingen tvivel. Lurer bare på om du i samme slengen fant de bildene jeg malte i 1997. Lurer på om det var 20 stk, de var kanskje til og med finere enn det ene du malte, men bevares, det blir jo øyet som ser. Hvis du finner de har du herved tillatelse til å henge dem opp på veggen. Spesielt bildet med han gamle mannen med stokk som taler visdom til sitt lille barnebarn, det er så enormt rikt på nøyanser og fungerer egentlig litt som et skuespill hvis man er villig til å leve seg inn i det. Så kraftfullt, så statisk bevegende, men likefullt så enormt livskraftig. Nei, få det opp på veggen

Annie S sa...

Hei, det bilde var vakkert og stemningsfullt. Har du virkelig hatt det liggende sååå lenge uten å vise det frem?? utrolig... nå må du forte deg å få det opp slik at andre også kan nyte ditt herlige kunstverk :)

Lene S sa...

Vakkert bilde Marie! Og fint å lese om deres juletradisjoner og tankene dine rundt de :o)

KLEM