mandag, januar 23, 2012

min beste banglamat noensinne

Denne helgen lagde jeg den beste banglamaten noensinne. 
-og siden den ble god, deler jeg den med dere:
Ingredienser: 
2 løk hakket
1ts hvitløk (jeg bruker sånn most på glass)
2ts currypowder
1ts chilipowder
2ts malt turmeric
1 ts cumin seeds
2 chili -småhakket
1ts fersk ingefær i småbiter
**
steik til løken er myk
Ha i 1kg kylling i terninger
Når kyllingen er gjennomstekt har du i 1/2 boks creme fraiche
**
server med ris, nan... og hva annet du liker til banglamat (eller indisk som mange vil kalle det)
**
Anbefales :)

4 kommentarer:

Ane sa...

Mmm nå ble jeg sulten. Dette så innmari godt ut! Må prøves! :)

Aquarell sa...

Åååå, dette så spennende ut... Og hørtes sterkt ut! :)
God helg!

John Magnus Steffensen sa...

Gleder meg til kjøkkenet er klart; dette skal prøves!

Elin sa...

Hei!

Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,
Elin
Alleoppskrifter.no