mandag, november 24, 2008

Juleverksted med snuppene

I går var 4 og 5-års jentene fra barnehagen her på juleverksted. Det var så kjekt å se dem sitte og lage ting :) og de koste seg masse. Her er litt anonyme bilder fra gårsdagen: Her er lyktene før de har fått perler langs kanten oppe. Når de er ferdig tørket får de frostig look. Jeg har latt dem male med frostmaling kjøpt på Panduro.

Lysene de laget ble kjempefine. Litt forberedelse fra min side å støpe opp alle disse stjernene, men med en gryte på ovnen var det fort gjort å støpe litt innimellom. Her kan du lese mer om disse stjernelysene om du er interessert

Lydia sitt stjernelys

bake bake kakemann. Amalie måtte ha med Elisabeth'bamsen :)

Etter at alle var gått bakte jeg en deig til. Godt å få unna mens jeg hadde formene fremme og melsøl på gulvet...
Min favorittform er ett pittelite hjerte. Da får jeg maaaaange pittesmå kakemenn som er perfekt å gå å maule på. Og så pleier jeg å gi en boks med hjerte'kakemenn til en kamerat hver jul. Vi har ett vennepar der mannen er så glad i kakemenn. Det begynte da vi bodde i Oslo og kakemenn ikke var så lett å få fatt i i butikken.
God advent Frode m/familie :)
Nå er det snart advent. Jeg ønsker dere alle gode dager.
Jeg gleder meg masse :)

9 kommentarer:

S_U_F_69 sa...

Så koselig at du deler med oss. Veldig fint å få ideer til hva man kan gjøre i adventstiden :) Tusen takk.

Anne-Britt sa...

Ser ut som dere hadde det kjempekoselig. Så søte lys da. Gleder meg også til adventtida, så koselig;)

Ann Hedvig sa...

Åhh så koselig da, du er jammen meg flink som tar på deg å ha en hel haug på juleverksted, i tillegg til all forberedelsen.

Flott krukke med kakehjerter til kameraten din :o)

linn kr/sykepleier sa...

Jeg dåner. Så lekre de ble. Så ikke vanskelige ut å lage eller noe. Knall flott ide. :)

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Herlig og flott ide :)
Ser ut som ungene har storkost seg.
Klem

Jill sa...

Så koselige kakeglass!!!
Ha en flott ventetid du oxo :-)

Jojjo sa...

Oj vad kokorna ser goda ut :)
Har du nåt recept på dom?

Jojjo sa...

Tusen tack! :)

Ania sa...

Ooh så kjekt med kakemenn i miniformer.....en munnfull.... å ta seg en liten munnfull virke rikke så ille som å ta seg et stort stykke liksom..hihi...må nok prøve det ut, lekker str å gi bort og!:D