søndag, september 18, 2011

en fin helg på landet og Vestnorsk Utvandringssenter

I helgen var vi på landet og da stakk vi innom på "liv i emigranthusa" på Vestnorsk utvandringssenter på Sletto på Radøy. Vi har kjørt forbi mange ganger og tenkt at vi skulle stikke innom, men har ikke gjort det før nå.
 I legehuset fikk jentene lov å prøve å sy i skinn med beinnåler og sterk tråd. 
Sying på ekte indianervis. 
 Lefsebaking og smaking. 
De smakte godt! 
Kanskje jeg en dag kan lære meg å bake så gode lefser....??
 En indianer lærte Lydia å hogge flint til sylskarpe kniver. 
..jeg kan bekrefte at de er skarpe. 
Skulle bare kjenne om den var skarp... og vips et kutt i fingeren. 
 indianerLydia skyter på ville dyr 
 indianerAmalie og meg. Later som jeg kan hjelpe... 
 indianerredskaper.
 ..så stakk vi til bestemor og bestefar og spiste litt gudle (lapper/sveler) 
-og etterpå var det ut på kveldstur i båten.
Har vært en fin helg. 
Ønsker dere alle en fin uke. 

4 kommentarer:

Anne-Britt sa...

Ser ut som dere har hatt en super helg med masse fine bilder.
Du må ha en fin fin morgendag :)

Silje sa...

For ei herlig helg dåke må ha hatt=D
Har forresten jobba mang ein sommar som guide på vestnorsk utvandringssenter, og veit at det er ein flott plass å tilbringa ein dag på=)

Anette og gutta sa...

IDYLL!

Fru Keilegavlen sa...

Så utruleg kjekt! Me bur ikkje så langt derifrå, men har faktisk aldri vore innom,- berre kjørt forbi. Trur nok turen må leggast innom der ein gong me har tante-/onkelbarn besøk. ;) Takk for tipset!