tirsdag, juni 19, 2012

kunsttegnebok til barn

I sommer skal vi en liten tur til Nice i Frankrike. Der har jeg tenkt meg innom noen kunstmuseer og for å gjøre det litt mer spennende for ungene har jeg laget en kunsthistorietegnebok til hver av barna. Alle fire bøkene er like, men bladd opp på litt ulike sider for bildets skyld. Innimellom bilder av malerier og fakta er mange sider planlagt til tegne, male og klippeoppgaver. Jeg har aldri laget slik bok før så det blir spennende om den duger. 
*
Er det noen som har noen tips til hvordan forberede barna på feriesteder. Da tenker jeg ikke bare i forhold til kunst, men også i forhold til arkitektur, pengeenhet, mat, folk, historie ol. Det har jo blitt mer og mer vanlig med reiseguider for barn. Noen som har noen kjekke tips? 

10 kommentarer:

Mariann sa...

Jeg syns du er utrolig flink med forberedelsene jeg.. Pleier dere ikke å se på film og lese bøker om stedene dere drar? :)
Det blir hvertfall noen utrolig stilige bøker.. :)

ANNEPÅLANDET sa...

For en genial ide!

Birgit sa...

Jeg forstår ikke helt hvor du tar alt fra... Du burde kontakte et forlag og prøvd å få utgitt en sånn bok.

Aquarell sa...

Så flotte bøker!
Synes du har en egen flott evne til å finne på fine prosjekter, både til barn og voksne.
Disse faller nok helt sikkert i smak. :)

hjertemynthe sa...

Wow så flink du er! Dette blir ihvertfall en reise de ALDRI kommer til å glemme, så utrolig smart å lage ei minnebok de må fylle ut selv og bruke sine egne ord og bilder. Jeg kopierer den når ungene blir litt større :)

Billa Blå sa...

Hei! For ein nydeleg og spennande blogg du har! Eg er av og til inne og ser om eg kan stele nokre gode idear - særleg under etiketten Kreativ med barn :) Å lage ei feriebok var ein utruleg fin og god ide. Det må blir uforgløymeleg. God tur!

Spirea sa...

Å så herlig med en tur til Nice. Jeg elsker den franske riviera (skal dit om noen måneder). Det er bare å glede seg :) og så utrolig flink du er til å forberede og glede barna. Supert med slike bøker da :) Og ellers ja, så finnes det reisebøker for barn - men kanskje for litt større barn, for de minste vet jeg ikke helt. Ønsker deg en fin ferie og en fin reise. klem :)

Nina sa...

Heisann!!
Jeg har nettopp stumpet over bloggen din og ble helt fasinert! Så mye fint du lager og så pent det er presentert!

Jeg håper det er greit, jeg har lagt en link til deg fra bloggen min slik at jeg kan fortsette å følge med hva du holder på med!

Hilsen Nina

Anne Mette sa...

Hei Hei :)

For en utrolig koselig blogg :)
Blir helt imponert av din kreativitet.
Du gjør jo så mye forskjellig også, helt fantastisk.
Vil bare takke for mange gode ideer og nye prosjekter :)

Ha en flott sommer:)

Hilsen Anne Mette

ICM sa...

The Packers have lots of owners nobody knows instead of one owner who doesn't know squat Packer and movers delhi