torsdag, juli 28, 2011

heklekjole til Bønni

Hver ferie har jeg med heklenål på flyet for å hekle småplagg til jentenes bamser. 
Snuppa hadde valgt ut fargene på garnet og
designet hvordan den skulle se ut.
 Bønni sitter godt i koppholderen og er modell for tegningen.
 Slik ble Bønni sin kjole :)
Jeg tror Bønni ble fornøyd, snuppa bla ihvertfall det
Ønsker dere alle en god kveld!

svar frk.Virrum:
-så utrolig kjedelig å bli fratatt strikkepinner.
I følge avinor sine sider er det lov å ha med både heklenål, strikkepinner og liten saks. Link
Jeg har hatt med meg strikketøy eller hekletøy på så og si alle flyturene de siste årene.
Lykke til med nye flyturer -hvis de prøver å ta fra deg strikkepinner eller heklenål så kan du vise til deres egne regler :o)

5 kommentarer:

Frk.Virrum sa...

Den ble jo kjempefin! Jeg ble fratatt strikkepinner i sikkerhetskontrollen en gang jeg optimistisk nok tenkte å slå ihjel ventetimer med strikking..hehe..men heklenål går? Da får jeg visst lære meg å hekle..siden jeg (liksom) reiser så ofte..not! Hihi..

Annette Thygesen sa...

Smart tidsfordriv. Koselig også! Synes Bønni ble kjempesøt med selvdesignet kjole. Jeg ble stanset med en barnesaks på Flesland, men du får reise med heklenål. De trodde kanskje jeg skulle gi noen en stygg hårklipp. Hadde saksen vært 5 mm kortere, så hadde jeg fått den med meg...

Frk.Virrum sa...

Haha....det skal jeg jammen meg huske til neste gang! Tusen takk! Stor klem!

Yvonne sa...

Må bare kommentere til dere ang heklenål eller strikkepinner.
Jeg reiser alltid fra Gardermoen og pleier å gå inn på Gardermoen sine hjemmesider og skrive ut der det står at det er lov å ha det med seg. Sånn i tilfelle jeg blir stoppet :)

Ania sa...

Noe så herlig og søtt!! :D