lørdag, mai 14, 2011

rydder i gamle saker

Nå har jeg ryddet litt i gamle papirer og sånn og da snublet jeg over noen gamle akvareller. Artig å mimre litt. Jeg har flere en eller annen plass.
 Dette maleriet har jeg kopiert etter en kunstner. Jeg husker ikke navnet. Hvis noen kjenner det igjen og vet hvem jeg har kopiert blir jeg glad for å få vite navnet. 
 ...ryper er fine fugler ;o)
en båt i vannkanten ved Hurdalsjøen. 
*
Bildene er malt i 1996 og 1997. Leeeenge siden. Nå har jeg børstet støv av akvarellsakene og prøver meg på et maleri. 
*
Ønsker dere alle gode vårdager :o)
Edit:
Blogger har blitt oppdatert siste dagene, så dettte innlegget forsvant og da det kom tilbake var det uten kommentarer. Så hvis noen savner kommentarene sine så har jeg ikke slettet dem med vilje. Kommentarene forsvant i oppdateringen av blogger.
***
Gro: Jeg tror også det øverste bildet var i Kunst for Alle for en haug med år siden. Må være før 1997 siden det var da bildet ble malt... leeeenge siden mao. Jeg tror ikke jeg har tatt vare på bladet. 

4 kommentarer:

Ellen Karin sa...

Så flotte akvarellmalerier du har laget. Det med båten likte jeg spesielt godt.

Ønsker deg en fin dag også. :)

Fru Keilegavlen sa...

Nydelege! Så flink du er! Ha ei fin helg.

Gro aka emrille sa...

Det øverste bildet der har jeg også kopiert en gang:) Ditt ser litt bedre ut enn mitt da... Mener det var bilder som sto i et Kunst for alle for mange, mange år siden. Sikkert kanskje 8 år siden. Vet jeg kom over det bladet for en stund siden, men tror jeg kastet det da...

Gro aka emrille sa...

Jeg ser at jeg malte mitt i januar 2002. Og siden jeg ikke begynte med akvarell før sommeren 2001, så er nok den artikkelen jeg tenker på så gammel. Dette irriterer meg skikkelig, for jeg vet jeg så det bladet for ikke så veldig lenge sia. Husker det var en artikkel om Morten Paulsen der, men klarer ikke google det frem...