tirsdag, januar 04, 2011

islandsk soloppgangssjal

Inspirert av kreative Ellen fant jeg ut at jeg måtte prøve meg på islandsk soloppgangssjal. Jeg tok nermeste garnnøstet jeg fant, ikke så veldig gjennomtenkt. Garnet er litt hardt og så syntes jeg sjalet ble litt vel "bratt", så det har hengt på pinnene en stund mens jeg har grublet litt på hva jeg skulle gjøre med det. Fant ut at det passer best til "Kose". Jeg har lovet en stund å lage klær til bamsen, men jeg har ikke kommet så langt. Nå har den fått første plagg. Sjalet ble litt mindre bratt etter at jeg hadde tatt det av pinnene og fått dratt litt i det. -nå er bamse god og varm rundt halsen. Nå mangler den bare klær på kroppen. 
 Synes strikketeknikken er tøff!!
Ha en finfin uke :o)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hei Marie... :O)
Godt Nytt år. Tusen takk for den kjempehyggelige bursdagshilsningen du hadde lagt igjen til meg på facebook..., det var snilt av deg!

Kjmepfint skjerf til bamsen, han er heldig! likte veldig,veldig godt teppe nr. 3, så fint mønster!

Klem

hanne sa...

Så herlig mønster, Marie! Tror ikke jeg har sett slikt før! Ha en fin kveld!

"Romfortrivsel" sa...

Det var et kjempefint mønster. Må se litt mer på det! Jeg likte fargen også, jeg.
Du prøver det kanskje en gang til med et annet garn?
Ha en fin kveld, og en god onsdag!

Jennys fire vegger sa...

Godt nytt år til deg og dine! Kose ble veldig fin, og jeg likte mønsteret!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Ingunn sa...

Heldige bamsen, da!

Har lyst til å strikke dette sjalet selv (fordi teknikken ser spennende ut), så det står på lita over "Skal strikke en gang...".

Elisabeth Helland sa...

nyyyyydelig....og den bamsen er fint heldig altså.... :o)

Anne-Britt sa...

Synes også bamsen er heldig :) Ser så flott ut dette sjalet at jeg straks skal prøve på det. Får titte på videoen, hvis ikke vet jeg jo hvor jeg skal få hjelp :)
Ha en fin onsdag og god bedring i heimen :)

Elins Strikkeri sa...

Flott sjal i fint mønster og farge:))

Vibekke sa...

Hei Marie!
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Du strikker bare så uendelig mye lekkert... og heldig bamsen da som fikk et så staselig sjal, superfint :)
Godt nyttår på deg, så håper jeg vi sees fra tid til annen utover i 2011 også :)
Klem fra Vibekke