fredag, mai 11, 2012

leker meg med silketrykk

Jeg har lånt soverommet til minstesnuppa og bygget meg et mørkerom/fremkallingsrom til silketrykkrammer. Det har vært en spennende prosess. Jeg gikk på kurs hos Anne Knutsen og har lekt meg videre med kunnskapen jeg har fra kurset. 
 Her er noen av silketrykkrammene jeg har fremkalt.  
 Jeg har tatt bilde av et tre utenfor huset hos svigers som jeg har behandlet i Photshop og fremkalt på silketrykkramme. 
 Verdenskartet opp ned med teksten "you turn my world upside down" er laget til en skoleoppgave.
Silketrykk er en spennende teknikk å ha kunne. Veldig glad for å ha begynt å bruke teknikken og jeg gleder meg til å lære mer og lage mer :)
Anbefaler kurs hos bilde- og tekstilkunstner Anne Knutsen om du vil lære silketrykk: post@anneknutsen.com

7 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Så mye fint du har i bloggen din!
Og veldig fine silketrykk du har laget.
La meg til som følger :O)
hilsen Fredrikke

Beate sa...

Oi så spennende!

Maya sa...

Du lager virkelig utrolig mye spennende! Likte veldig godt silketrykket med treet og fuglene!

Åsne sa...

Hei Marie! Det var virkelig flott det trykket med fuglene. Likte det utrolig godt.

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Kjempeflott! Jeg har kjøpt meg et slikt "starter kit" for silketrykk på stoff og håper jeg kan finne meg noen motiver jeg vil teste det på. Sklle så absolutt ha vært på kurs! :)

Ania sa...

*elsk* :) :) Kjempegøy å se på alt det flotte du får til!

Therese sa...

syns dette ser veldig spennende ut. Har veldig lyst å prøve dette selv. Er det dyrt med utstyr?